« シンガポール ラーメン 山頭火 Singapore Ramen Santoka | トップページ | 銀座 ミシュラン 三ツ星 鮨 水谷 Ginza Sushi Mizutani »

2014年3月 8日 (土)

シンガポール 鮨 青木 Singapore Sushi Aoki

Blogimg_8627

シンガポールで有名な鮨 青木 にいってきました。夜は高いようですが、お昼ですと、一番高くて$50ドルなので、結構お得です。

I had a Sushi lunch at Aoki in Singapore. I could have lunch with reasonable price.

予約の時にちょっと問題がありました。5日前に予約して、13:30しかないと言われ、13:30を予約したにも関わらず、予約した日の翌日になって、13:30は予約でいっぱいで、12時しかないと言われました。どういうことか説明をしてもらっても、いまいち納得いくものではありませんでした。

I had a problem about my reservation. Although I made the reservation 5 days before, they had only available seats at 13:30. However they called one day before my reservation, they didn't have available seats at 13:30. I had to go there 12:00.

Aoki
1 Scotts Road
#02-17 Shaw Centre Singapore 228208
6333 8015

Blogimg_8621

メニューは、鮨のみならずたくさんの種類の日本食を楽しむことができます。
メニューの中身を撮ろうとしたら、断られました。

There are a lots of kind of Japanese dishes, including Sashimi and Sushi.
I tried to take some pictures of menu. However, They refused me to do that.

Blogimg_8623

前菜 appetizer

Blogimg_8624_2

上選 鮨 Josen Sushi $30

完全に間違えました。 特選を頼んだつもりが、上選でした。
ちょっと、7巻ではお腹いっぱいにならず、追加注文することにしました
この値段では文句は言えませんが、海苔巻の海苔を含めて、その質がいまいちでした。海苔が硬すぎて、シャリ、ネタまで届くまで噛む力が入りました。でも、高いクオリティーをこの値段で求めるのは酷かもしれません。鮪は非常に美味しかったと思います。

I mistook my order. I wanted to order Tokusen, which is more expensive than this. It was not good enough for me, I ordered more sushi. Even though I can't complain anything because this sushi set is very good price in Singapore, this norimaki were not good quality, especially nori. On the other hand, Tuna were very good quality.

Blogimg_8625_2

あなごと、鉄火巻、もろきゅうを追加注文しました。あなごは、よくいえばさっぱりしています。悪く言えば、脂がない。

I ordered Anago, which is Conger eel, Tekka maki and Morokyu.
This Anago was not juicy.

Blogimg_8626_2

  デザート キャラメルプリン、ゆずのシャーベット、うめのゼリー

dessert caramel pudding, Yuzu sherbet and Japanese apricot jelly.

そこそこ飲んでしまったので、結局高くつきましたが、シンガポールでいい雰囲気でお手軽にお鮨を食べられるのでいいと思いました。ただ、夜は高いと思いますので、日本に帰るときにその楽しみをとっておいたほうがいいかもしれません。

その他 シンガポール お鮨屋さん はこちらへ
あかし
Shinji by Kanesaka
松尾

I paid a lot because I drunk some beer and Japanese sake. If I hadn't drunk a lot, I would have enjoyed reasonable price. However I don't want to go there for dinner because they will cost me a lot.

Aoki

1 Scotts Road
#02-17 Shaw Centre Singapore 228208
6333 8015

« シンガポール ラーメン 山頭火 Singapore Ramen Santoka | トップページ | 銀座 ミシュラン 三ツ星 鮨 水谷 Ginza Sushi Mizutani »

シンガポール 」カテゴリの記事

料理 日本 鮨 Sushi」カテゴリの記事

¥¥¥¥10000以上」カテゴリの記事

コメント

コメントを書く

(ウェブ上には掲載しません)

トラックバック

この記事のトラックバックURL:
http://app.cocolog-nifty.com/t/trackback/544853/59258030

この記事へのトラックバック一覧です: シンガポール 鮨 青木 Singapore Sushi Aoki:

« シンガポール ラーメン 山頭火 Singapore Ramen Santoka | トップページ | 銀座 ミシュラン 三ツ星 鮨 水谷 Ginza Sushi Mizutani »

カテゴリー

無料ブログはココログ